Sisältöön

Toimitustavat ja -kulut

Voit valita mieleisesi noutopaikan tilauksellesi. Toimituksen voit valita joko Postin pakettiautomaattiin, Postin toimipisteeseen tai suoraan kotiisi. Tilauksesi voi jakaantua kerättäväksi useampaan varastoon ja tästä syystä tilauksesi voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä. Sinulle lähetetään jokaisesta paketista sähköpostitse tieto kun paketti on lähdössä. Viesti sisältää seurantatunnuksen, mikä avulla voit seurata toimitustasi. Huomioithan, että seurantatietojen päivittyminen voi kestää n. 24-48 tuntia.  

Toimitustavat

Toimitus Postin pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen 4,95 € 

Yli 80 € ostosten toimitus veloituksetta automaattiin tai noutopisteisiin.  Paketit ovat perillä arkisin pääsääntöisesti päivässä. Voit seurata paketin kulkua myös OmaPosti-sovelluksella. Paketit jaetaan myös lauantaisin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Seinäjoella, Porissa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Mikäli pakettiautomaatti on täynnä, Postilla on oikeus ohjata paketti seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa. Käytäntö pätee myös paketin koon ylittäessä automaatin mitat. 

Toimitus kotiin valittuna ajankohtana 9,90 €

Voit valita toimitusajan Postilta saamasi linkin kautta jaettavasta kalenterista. Voit seurata paketin kulkua myös OmaPosti-sovelluksella. Toimitus on ulko-oven välittömään läheisyyteen.

Verkkokaupan pakettien kuljetuksista vastaa Posti Oyj. Toimitusaika on tavallisesti 2-7 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti ja kampanjoiden aikana toimitusajassa voi olla viivettä. Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan tilaajalla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

Toimitusosoitteen tulee olla Suomessa. Huom. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle eikä ulkomaille. 

Voit valita tilauksellesi sinulle sopivan toimitustavan. Huomioithan kuitenkin, että 25 kg tai sitä painavammat lähetykset toimitetaan ainoastaan kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetus on mahdollista vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.  Pidätämme myös oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postiin. Postin toimitukset ovat 100% hiilineutraaleja.

Tilausmuutokset

Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi eteenpäin käsiteltäväksi. Toimitusprosessin nopeuden takia tilausta ei pystytä muuttamaan jälkikäteen.

Saapumisilmoitus

Tilauksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai postitse, kun paketti on saapunut Postin toimipaikkaan. Pakettitoimituksen etenemistä voi seurata Postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla OmaPosti-palvelussa osoitteessa oma.posti.fi. Seurantakoodi lähetetään asiakkaalle sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt varastolta. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi Postin palvelupisteeltä. Jos joku muu noutaa paketin puolestasi, hänen tulee osoittaa tilauksen lähetystunnus sekä henkilöllisyyspaperit pakettia noutaessa.

Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä seitsemän arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun. Tarkista tilausvahvistuksesta, että olet ilmoittanut vastaanottajatiedot oikein.

Toimitusvirhe

Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote tai tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme sinulle tilaukseltasi puuttuneen tuotteen, mikäli mahdollista. Jos tuote on loppunut verkkokaupan varastolta, hyvitämme tuotteen sinulle takaisin tilauksesi maksutavan mukaan. Tilaajalahjoja ei toimiteta tai hyvitetä jälkikäteen.