Sisältöön

Verkkokaupan sopimusehdot

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat uutta Sokoksen verkkokauppaa. Sopimusehdot koskevat nyt käytössä olevia toiminnallisuuksia uudessa verkkokaupassa. 

Tämän verkkokaupan (myöhemmin Sokos-verkkokauppa) käyttö edellyttää näiden sopimusehtojen noudattamista. Kun tilaat tuotteita tai palveluja Sokos-verkkokaupasta, myyjänä toimii S-Verkkokauppa Oy (Y-tunnus 3140048-8) ja olet sopimussuhteessa S-Verkkokauppa Oy:n kanssa. S-Verkkokauppa Oy:n käyntiosoite on Fleminginkatu 34, 00088 S-Ryhmä.

Sokos-verkkokaupassa henkilötietojasi käsitellään tietosuojalainsäädännön ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti. Lue lisää tietosuojalainsäädännöstä ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteesta.

Käytämme verkkokaupassa evästeitä, lue lisää verkkokaupassa käytettävistä evästeistä.

S-Verkkokauppa voi muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot sokos.fi-sivustolla. 

2. Tilaaminen

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. 

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. 

Pystyäksemme toimittamaan sinulle tilauksesi, annathan tilausta tehdessäsi kaikki tilauksessa kysytyt tiedot. Tilauksen hinta määräytyy tilaushetken hintojen mukaan.

Sokos-verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu. Jos tuote loppuu ennen kuin tilaus on maksettu, tuote poistuu ostoskoristasi. Verkkokauppa ei takaa, että kaikkia sivuilla näkyviä tuotteita on saatavilla. 

Saat tilauksestasi tilausvahvistuksen, joka lähetetään sinulle automaattisesti antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus toimii takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu. Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistuksesta voit myös myöhemmin tarkistaa tilauksesi tiedot. Kun tilaus on maksettu, siirtyy se käsiteltäväksi eikä sitä voi enää muuttaa. 

Ostamalla Sokos-verkkokaupasta hyväksyt, että sinulle saa lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa. 

3. Etukoodit

Sokos-verkkokauppaan saattaa aika ajoin olla tarjolla etukoodeja. Etukoodit ovat kertakäyttöisiä. Etukoodeja ei voi yhdistää, ja yhtä tilausta kohden voit käyttää yhden etukoodin. Etukoodeihin voi liittyä rajoituksia, kuten voimassaolorajoituksia tai niiden soveltumista tiettyyn tuotealueeseen tai tiettyihin tuotteisiin. Voit lunastaa etukoodin vain ennen tilauksen lähettämistä eikä etukoodia hyvitetä tilauksesta jälkikäteen.  

4. Oikeus evätä tilaus

Joissain tapauksissa tuote on voinut loppua varastostamme. Tällaiset tilanteet johtuvat useimmiten siitä, että verkkokaupan tuotesaldojen päivityksessä voi olla viive. Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, on Sokos-verkkokauppa sinuun yhteydessä sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään sinulle tilauksen maksutavan mukaan. Tarvittaessa Sokos-verkkokaupalla on oikeus perua tilaus. 

5. Selvät hintavirheet

Sokos-verkkokaupalla on oikeus perua tilaus, kun tilatun tuotteen hinnassa on selvä ja olennainen hintavirhe. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan sellaista tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä, jossa tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.  

6. Toimittaminen

Sokos-verkkokaupan toimituksista vastaa Posti Oyj. Osoitteen syöttämisen jälkeen voit valita sinulle sopivan toimitustavan. Huomioithan kuitenkin, että 25 kg tai painavammat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena.  

Tuotteita toimitetaan useammasta varastosta ja tästä syystä tilaus voi jakaantua useampaan lähetykseen. Maksamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen mistä voit tarkistaa miten tuotteet sinulle toimitetaan. Saat jokaisesta toimituksesta ilmoituksen paketin lähtiessä meiltä matkaan. Postilta saat ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa. Mikäli valitsit kotiinkuljetuksen, ottaa Posti yhteyttä sopiakseen toimitusajan. 

Voit valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi myös muun kuin oman osoitteesi. Vastaat kuitenkin siitä, että tilauksellasi ja asiakastiedoissa antamasi tiedot ovat oikein.

Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Huomaathan, että voit saada Bonusta ja maksutapaetua myös toimituskuluista. 

6.1 Toimitustavat

Sokos-verkkokaupan toimitustapoina on tällä hetkellä valittavissa kaksi vaihtoehtoa: Postin Postipaketti tai Kotipaketti. 

6.1.1 Postin Postipaketti automaattiin tai noutopisteeseen

Tilaus toimitetaan valitsemaasi automaattiin, noutopisteeseen tai Postin konttoriin, josta paketti on noudettavissa, kun saapumisilmoitus on toimitettu. HUOM! Toimitukset tulee noutaa viimeistään 7 vuorokauden kuluessa ilmoituksen saapumisesta. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan Sokos-verkkokaupalle. Mikäli valitsemasi automaatti on täynnä, Postilla on oikeus ohjata paketti seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa. Postin sivuilta löytyvät Postin palvelupisteet ja niiden aukioloajat. Postin lisämaksullinen palvelunumero henkilöasiakkaille suomeksi on 0600 94320 / ruotsiksi 0600 94325. Puhelulla on kiinteä kertahinta 1,84 e / vastattu puhelu + pvm/mpm.

6.1.2 Kotiinkuljetus

Valitsemalla kotiinkuljetuksen, toimitetaan tilauksesi antamaasi toimitusosoitteeseen. Huomioithan, että kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Kotiinkuljetuksen yhteydessä sinun tulee ilmoittaa tilauksen tiedoissa puhelinnumero, johon Posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Mikäli sinulla on käytössäsi Oma Posti -sovellus, voit valita toimitusajan myös sitä kautta.

6.2 Toimitusaika

Verkkokaupan tilausten toimitusaika riippuu valitsemastasi toimitustavasta. Toimitusaika on tavallisesti 2–7 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti ja kampanjoiden tai juhlapyhien aikana toimitusajassa voi olla viivettä. Kuluttajasuojalain mukaan tilaajalla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

6.3 Toimituskulu

Toimituskulu ilmoitetaan verkkokaupan ostoskorissa ja tilauksen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen.

Toimituskulut ovat toimitustavan mukaan normaalisti:

  • Nouto Postin automaatista tai noutopisteestä: 4,95 € (yli 80 € ostosten toimitus veloituksetta Postin pakettiautomaattiin)
  • Kotiinkuljetus: 9,90 €

7. Bonus ja maksutapaetu

Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa Bonusta (1–5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista) asiakkaalle, jolla on S-Etukortti. Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla. Bonuksen ja maksutapaedun maksamista varten asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja. Asiakasomistajan tunnistamispalvelussa asiakas hyväksyy Bonuksen ja maksutapaedun maksamista edellyttävien tietojen välittämisen verkkokauppaan.

Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden Bonusostokertymään. Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

8. Maksaminen

Tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista. Tilauksen voi maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18-vuoden ikää. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Verkkokaupassa voi maksaa myös MobilePay-sovelluksella. Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy Sokos verkkokauppa.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Mitään korttitietoja ei tallenneta Verkkopalvelun omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksettaessa asiakas ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä.

9. Palauttaminen

Asioidessasi Sokos-verkkokaupassa kuluttajana, sinulla on lain mukaan alla kerrotun mukainen oikeus peruuttaa käyttötavaratuotteiden kauppa ilman mitään erityistä syytä. Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita. 14 vrk peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta.  

Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:

  • Hygienia- ja intiimituotteita, kuten kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet, joiden tuotepakkaus/sinetti on avattu.
  • Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu.
  • Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.

Noudata huolellisesti palautusohjeita palauttaessasi tuotteita, niin sinulle ei tule palauttamisesta kustannuksia. Käsittelethän palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka. Virheellinen tai viallinen tuote tulee palauttaa myös palautusohjeiden mukaisesti.

Saat maksun palautuksesta samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Kuluttajansuojalain mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin tai kunnes voit osoittaa esim. palautuskuitilla, että olet lähettänyt tavaran. 

Sokos-verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen maksutonta Postin toimipaikasta. Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa yllä olevia ohjeita noudattaen avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen sinulle, ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen.

Lue lisää palautuksesta täältä

10. Takuu ja virhevastuu

Mikäli Sokos-verkkokaupasta ostetussa tuotteessa ilmenee vikaa, pyrimme valmistajan ehtojen mukaisesti joko vaihtamaan tuotteen uuteen tai korjaamaan virheen. Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon ja palauttamaan mahdollisen virheellisen tuotteen alkuperäisessä pakkauksessaan ja siihen kuuluvine varusteineen normaalien palautusohjeiden mukaisesti. Kirjoita palautusilmoitukseen kuvaus tuotteen viasta. Verkkokauppaostoissa tilausvahvistus toimii takuukuittina. Voit myös ennen palauttamista olla yhteydessä asiakaspalveluun.

11. Reklamaatiot

Pyydämme sinua tekemään mahdolliset tilauksiin liittyvät reklamaatiot asiakaspalveluun.

Suosittelemme, että reklamoit mahdollisimman pian. Asiakkaan ollessa kuluttajansuojalaissa tarkoitettu kuluttaja, sovelletaan kuluttajansuojalan 5 luvun kuluttajankauppaa koskevia säännöksiä vaaranvastuun siirtymisestä, virheilmoituksesta, ja viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

12. Tekijänoikeudet ja muut aineettomat oikeudet

Verkkopalveluiden koko sisältö, mukaan lukien kuvat, logot, tuotetiedot ja muut tekstit, videot, taulukot, tavaramerkit ja tuotemerkit, ovat S-ryhmän ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omistamilla tekijänoikeuksilla ja muilla aineettomilla oikeuksilla ("Immateriaalioikeudet") suojattua omaisuutta. Sisällön kaikki Immateriaalioikeudet kuuluvat S-ryhmälle ja/tai sen yhteistyökumppaneille.

13. Erimielisyydet

Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn suosittelemme, että olet yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, mikäli kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta (http://ec.europa.eu/odr). ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Sokos.fi:n sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu.sokos@sok.fi.

Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

 

Asiakaspalvelu

Onko sinulla kysyttävää? Autamme mielellämme!

Tarvitsetko vastauksen heti?

Etsi vastaus nopeasti ja helposti Usein kysyttyä-osiosta

Asiakaspalvelumme auttaa sekä nykyiseen että uuteen verkkokauppaan liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme tavoitat nopeimmin ja helpoimmin chatin kautta (ma-pe 8-22, la 10-18) tai vaihtoehtoisesti puhelinnumerosta +358 9 4245 8664 (ma-pe 9-19, la 10-18). Voit olla meihin yhteydessä myös yhteydenottolomakkeen kautta. Puhelun hinta on operaattorisi hinnaston mukainen paikallisverkkomaksu (pvm) tai matkapuhelinmaksu (mpm). 

 

Sopimusehdot on tarkastettu 1.11.2022