Sisältöön

Takuu ja huolto

Sokos verkkokaupasta ostettujen tuotteiden takuu ja huolto

Kaikilla tuotteilla on EU-lainsäädännön mukaisesti vähintään yhden vuoden takuu. Takuuaika on tuotekohtainen ja vaihtelee tuoteryhmittäin. Mikäli tuotteessa ilmenee valmistusvirhe tai vika, tarkistathan tältä sivulta kuinka kyseisen tuotteen kanssa tulisi toimia.

Tavoitteenamme on antaa nopeasti apua ja opastusta viallisen tuotteen kanssa. Ensisijaisesti suosittelemme ottamaan yhteyttä lähimpään huoltoon, joka löytyy valmistajan kotisivuilta. Näin saat heti tietoa huollon arvioidusta kestosta, etenemisestä ja muista huoltoon liittyvistä asioista.

Jos et tiedä miten toimia tai haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Kuvaile vahinkoa ja liitä mukaan lomakkeelle valokuvia vahingoittuneesta tuotteesta. Ilmoita lomakkeella myös tilausnumero.

Huomioi palautuksessa nämä yleiset asiat

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ts. puhtaita, vaurioitumattomia, hintalappujen tulee olla paikallaan, pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.

Käsittele tuotteita ja niiden pakkauksia varoen. Jos tuotetta on käytetty, se on pesty tai asennettu ja aktivoitu, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen. Tuotteen arvon alennus vähennetään palautettavasta summasta.

Katso palautusohjeet ja tee asiakaspalautus verkkokaupalle. Kun palautus on saapunut verkkokaupan varastolle, tuote hyvitetään tilauksessa käyttämälläsi maksutavalla.