Sisältöön

Usein kysytyt kysymykset

Sokoksen verkkokauppa uudistui

Tälle sivulle olemme koonneet kysymyksiä ja vastauksia liittyen uuteen verkkokauppaan. Uuden verkkokaupan kehityksessä asiakkaat ovat olleet tiiviisti mukana, ja jatkokehitystä tehdään edelleen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Toivomme palautetta uuteen verkkokauppaan liittyen, joten jos mielessäsi on kommentti tai kehitysidea, kuulemme siitä mielellämme. Jokainen palaute on meille tärkeä kehittäessämme uutta verkkokauppaa. Voit antaa palautetta täällä.

Miksi Sokoksen verkkokauppa uudistui?

Pitkään palvellut vanha verkkokauppa tuli elinkaarensa päähän ja jäi vuoden alussa eläkkeelle. Uusi verkkokauppa on rakennettu tuhansien asiakaspalautteiden ja -toiveiden kannustamana. Tavoitteenamme on inspiroiva kauppa, jossa asiointi on nopeaa ja luontevaa. Verkkokauppaa kehitetään koko ajan ja sinne tuodaan vaiheittain lisää asiakkaiden toivomia ominaisuuksia. Seuraavaksi tulossa ovat myymäläsaatavuus, tuotearvostelut ja laskulla maksaminen. Saamme sivuille myös lisää inspiroivaa sisältöä.

Miten uusi verkkokauppa eroaa vanhasta verkkokaupasta?

Uusi verkkokauppa on nopeampi, tehokkaampi ja raikkaampi versio eläkkeelle jääneestä verkkokaupasta. Asiakkaiden toivomana uudessa verkkokaupassa on panostettu nopeuteen, sujuvaan liikkumiseen verkkokaupan sivuilla sekä luotettavuuteen myös kampanjoiden vilkkaimpina hetkinä. Uudessa verkkokaupassa on myös täysin uusi ja raikas visuaalinen ilme.

Verkkokaupan kehitystyö jatkuu ja sitä tehdään koko ajan. Seuraavaksi tulossa ovat myymäläsaatavuus, tuotearvostelut ja laskulla maksaminen. Saamme sivuille myös lisää inspiroivaa sisältöä. Tavoitteenamme on inspiroida ja innostaa uudelleen ja uudelleen!

Miksi uudesta verkkokaupasta puuttuu ominaisuuksia, joita vanhassa verkkokaupassa oli?

Uuden verkkokaupan kehityksessä on panostettu muun muassa sujuvaan liikkumiseen verkkokaupan sivuilla ja nopeaan asiointiin, koska ne ovat asiakkaille tärkeitä. Verkkokauppa ei ole valmis ja sitä kehitetään koko ajan sen perusteella, mitä asiakkaat kaipaavat ja mitä esimerkiksi asiakasdata kertoo.

Tavoitteena on, että verkkokauppa inspiroi ja innostaa asiakkaita yhä uudelleen ja vastaa asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Tulossa ovat vielä muun muassa myymäläsaatavuus, tuotearvostelut, laskulla maksaminen, tuotesuosittelut, inspiroivaa sisältöä ja kattavammat tuotetiedot.

Voinko ostaa kaikki samat tuotteet uudesta verkkokaupasta kuin mitä vanhassa verkkokaupassa oli?

Uudessa verkkokaupassa on alkuun hieman vähemmän tuotteita ostettavana, mutta tilanne korjaantuu lähiaikoina.

Onko uudessa verkkokaupassa samat kampanjat ja hinnat kuin mitä vanhassa verkkokaupassa oli?

Kyllä

Onko uudessa verkkokaupassa kaikki samat maksuvaihtoehdot kuin aikaisemminkin? Mitkä ne ovat?

Uudessa verkkokaupassa on lähes samat maksuvaihtoehdot kuin vanhassa verkkokaupassa. Uutena vaihtoehtona on asiakkaiden paljon toivoma MobilePay. Laskulla maksaminen ei vielä uudessa verkkokaupassa onnistu, mutta tämä maksutapa on tulossa kevään 2023 aikana. 

Uudessa verkkokaupassa maksutapoina käyvät seuraavien pankkien verkkomaksut: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken ja Aktia. Luottokorteista käyvät Visa ja Mastercard. Visa Electron on poistumassa kokonaan markkinoilta eikä se siksi ole enää maksuvaihtoehtona uudessa verkkokaupassa. S-ryhmän lahjakortti ei vielä käy maksuvälineenä.

Voinko maksaa laskulla uudessa verkkokaupassa ja miten toimin, jos olen ostanut tuotteita aiemmasta verkkokaupasta ja haluan palauttaa tuotteen?

Uudessa verkkokaupassa laskulla maksaminen ei vielä onnistu, mutta laskulla maksaminen tulee verkkokaupan maksuvaihtoehdoksi kevään 2023 aikana.

Jos olet ostanut laskulla vanhassa verkkokaupassa ja haluat palauttaa tuotteet, seuraa palautusohjeita. Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Lue lisää palautusohjeista.

Onko uudessa verkkokaupassa kaikki samat toimitusvaihtoehdot kuin aikaisemminkin? Mitkä ne ovat?

Tällä hetkellä uudessa verkkokaupassa on toimitusvaihtoehtoina Postin pakettiautomaatti, Postin noutopiste ja kotiinkuljetus. Verkkokauppaan on tulossa myös myymälänouto kuten vanhassakin verkkokaupassa, ja lisäksi kehitteillä on uusia toimitustapoja. 

Näenkö uudessa verkkokaupassa tuotteista myymäläsaatavuuden?

Kyllä näet. Myymäläsaatavuutta voit tarkastella verkkokaupan valikoimissa olevien tuotteiden osalta, kun klikkaat tuotekortilla "Katso myymäläsaatavuus". Näet tuotteiden saatavuuden määrittelyillä: "Saatavilla", "Vain muutama jäljellä" ja "Loppu". Näet myös myymälöiden osoitteet ja voit hakea myymälää kaupungin nimellä. Näkymässä voit myös rajata loppuneet tuotteet pois näkyviltä.

Miten asiakkaat ovat olleet uuden verkkokaupan tekemisessä mukana?

Asiakkaat ovat saaneet äänensä kuuluviin muun muassa vastaamalla kyselyihin, osallistumalla haastatteluihin, arvioimalla palvelun prototyyppejä sekä ennen kaikkea testaamalla uutta kauppaa ja antamalla siitä palautetta. Uuden verkkokaupan kehitystyöhön on matkan varrella osallistunut tuhansia asiakkaita. Saamme arvokasta tietoa asiakkaidemme tarpeista myös analysoimalla esimerkiksi heidän liikkumistaan verkkokaupassa.

Analysoimme koko ajan myös käyttäjädataa. Näin saamme arvokasta tietoa siitä, miten asiakkaamme verkkokauppaamme käyttävät ja esimerkiksi mitkä sisällöt heitä erityisesti miellyttävät. Käyttäjädata on täysin anonyymiä.

Palautetta toivotaan edelleen sivustolta löytyvällä palautelomakkeella. Palautteet käydään läpi viikoittain, jotta verkkokauppaa kehitetään koko ajan asiakkaiden tarpeita ja toiveita varten. 

Miten voin antaa palautetta uudesta verkkokaupasta?

Palautetta voi antaa verkkokaupasta löytyvällä palautelomakkeella. Antamalla palautetta autat meitä kehittämään sinua parhaalla mahdollisella tavalla palvelevaa verkkokauppaa myös tulevaisuudessa.

Millä tunnuksilla uuteen verkkokauppaan kirjaudutaan?

Uuteen verkkokauppaan kirjaudutaan S-käyttäjätilillä, joka on S-ryhmän uusi tunnistautumistapa. Tämä korvaa aiemmin käytössä olleen S-tunnuksen. S-Käyttäjätilin voi luoda osoitteessa S-käyttäjätili.fi. Kun luot itsellesi S-käyttäjätilin, muista lisätä sinne S-Etukorttisi tiedot. Näin sinut tunnistetaan jatkossa asiakasomistajaksi ja saat ostoistasi Bonuksen. Lisäksi sinun kannattaa vahvistaa puhelinnumerosi osoitteessa S-käyttäjätili - S-kanava, jotta kirjautuminen on mahdollisimman sujuvaa. Vahvistettu puhelinnumero lisää myös tilisi tietoturvaa.

Voit tunnistautua myös käyttämällä pankkitunnuksiasi.

Näkyykö vanha ostohistoriani uudessa verkkokaupassa?

Vielä ostohistoria ei näy, mutta myöhemmin asiakas voi nähdä ostohistoriansa syksystä 2021 lähtien.

Miten etukoodia käytetään uudessa verkkokaupassa?

Etukoodi syötetään ostoskorin Yhteenveto-osiossa tilauksen loppusumman jälkeen ”Onko sinulla alennuskoodi?” -kohtaan. Klikkaa lausetta ja esille tulee vapaa kenttä, johon voit täyttää etukoodisi. Paina Enter. Tämän jälkeen verkkokauppa laskee sinulle alennuksen ja kertoo, että alennuskoodi on lisätty onnistuneesti.

Saanko uudesta verkkokaupasta normaalisti Bonusta?

Ostoista saa Bonusta, kun asiakas on lisännyt S-Etukortin tiedot S-käyttäjätiliin. Näin asiakas tunnistetaan asiakasomistajaksi ja hän saa ostoistaan Bonuksen.

Uuteen verkkokauppaan kirjaudutaan luomalla S-käyttäjätili osoitteessa S-käyttäjätili.fi. S-käyttäjätili on S-ryhmän uusi tunnistautumistapa, joka korvaa aiemmin käytössä olleen S-tunnuksen.

Mistä saan apua, jos minulla on kysymyksiä?

Asiakaspalvelumme auttaa verkkokauppaan liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme tavoitat kätevästi chatin kautta (ma-pe 8–22, la 10–18) tai vaihtoehtoisesti puhelinnumerosta +358 9 4245 8664 (ma-pe 9–19, la 10–18). Voit olla meihin yhteydessä myös yhteydenottolomakkeen kautta.

Palautetta uudistuvasta verkkokaupasta voi antaa palautelomakkeella.