Sisältöön

Palautus

Toivomme, että olet tyytyväinen ostamiisi tuotteisiin. Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus, joten ehdit rauhassa tutustua tuotteisiin. Huom. joululahjoilla on pidennetty palautusoikeus loppiaiseen 6.1 asti.

Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassa.

Huom! Jos olet käyttänyt tilauksesi toimitustapana Wolt-palvelua, voit palauttaa tuotteet samaan myymälään, josta tilaus on noudettu. Palautusohjeet löydät myös Woltin asiakaspalvelusta Help – Wolt.

Näin teet palautuksen:

Palautus tehdään sähköisellä palautuslomakkeella. Linkki palautuslomakkeelle löytyy sähköpostiisi lähetetystä ”Tilauksesi on matkalla” -toimitusvahvistuksesta.

1. Ilmoita palautettavat tuotteet verkossa

  • Klikkaa ”Tilauksesi on matkalla” -sähköpostiviestissä olevaa palautuslinkkiä.
  • Valitse palautuslomakkeelta palautettavat tuotteet ja anna muut tiedot.
  • Mikäli sähköpostiviestiä ei löytyisi, tulosta linkin takana oleva palautusilmoitus ja laita se palautuksen mukaan. Tulosta palautuslomake tästä.

2. Pakkaa tuotteet ja liimaa palautustarra pakkauksen päälle

  • Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen tai sitä vastaavaan pakkaukseen. Huomioithan, että tuotteen omaa pakkausta ei voi käyttää palautuksessa vaan on tärkeää, että tuote pakataan alkuperäiseen toimituspakkaukseen tai vastaavaan.
  • Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra pakkauksen päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Mikäli palautustarra on kadonnut, voit palauttaa sopimustunnuksen avulla. Ohje tähän alempana. 
  • HUOM! Jos palautat vaarallisia aineita sisältäviä VAK-tuotteita, kuten spraypakkaukset, parfyymit, hius- ja kynsilakat, palautuspakkauksen päällä täytyy olla varoitusmerkintä. Jos varoitusmerkintä puuttuu, voit tulostaa sen täältä. Varoitusmerkinnällä varustettua pakkausta ei voi palauttaa automaatin kautta, vaan tuotteet on palautettava Postin ja Postin noutopisteen kautta. 

3. Vie paketti palautuspisteeseen

Voit palauttaa tuotteen mihin tahansa Postiin, Postin noutopisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin.


Palautus Postin pakettiautomaattiin: 

Voit palauttaa tilaamalla Helposti- palautuskoodin osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnuksen (JJFI-alkuinen koodi). Voit palauttaa paketin mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamasi ohjeen mukaan.

Voit palauttaa paketin samaan keskikonsolin omaavaan pakettiautomaattiin mistä noudit paketin. Lokero aukeaa samalla koodilla millä hait paketin. Koodi on voimassa 14 pv paketin noudosta. 

Palautus Postiin tai Postin toimipisteeseen: 

Kun olet liimannut palautuskortin paketin päälle, voit palauttaa lähetyksen haluamaasi Posti palvelupisteeseen, katso lähin Posti täältä.

Hyvitämme palautuksen viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty varastollamme. Hyvitys tapahtuu ensisijaisesti samalla maksutavalla kuin tilausta tehtäessä käytettiin. Saat sähköpostitse vahvistukset, kun palautus on käsitelty ja hyvitys on maksettu. Jos tarvitset apua tai lisäohjeita, ota yhteyttä asiakaspalveluun


Verkkokaupan palautusehdot

Huomioi palautuksessa nämä yleiset asiat:

  • Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ts. puhtaita, vaurioitumattomia, hintalappujen tulee olla paikallaan, pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.
  • Käsittele tuotteita ja niiden pakkauksia varoen. Jos tuotetta on käytetty, se on pesty tai asennettu ja aktivoitu, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen. Tuotteen arvon alennus vähennetään palautettavasta summasta.
     

Palautusoikeudet

Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus.

Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:

  • Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, vuodevaatteet kuten tyynyt, peitteet, patjat sekä niiden suojat, lakanat ja tyynyliinat, nappikuulokkeet sekä hands-free-laitteet.
  • Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.
  • Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai se on viallinen, palauta tuote annettujen palautusohjeiden mukaan.

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus verkkokaupassa.


Huolenpitovelvollisuus

Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaistesti palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita. Käsittele tuotetta varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta sitä ei saa ottaa käyttöön tutustumisen aikana ja siitä on pidettävä hyvää huolta. Sinetöitynä toimitettujen hygieniatuotteiden kuten vuodevaatteet tai alusvaatteet osalta ei sinettiä saa kuitenkaan avata. Tekstiilituotteista ei saa poistaa hintalappua eikä tuotetta saa pestä ennen palautusta. 

Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita ja ottanut sen käyttöön, emme hyvitä tuotteen hintaa (arvonalennus voi olla 100 %) ja perimme palautuksesta aiheutuneet posti- ja käsittelykulut. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei palauteta takaisin.

Palautuksen toimitustavat

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voit palauttaa mihin tahansa Postiin, Postin noutopisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin. Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen maksutonta ainoastaan Postin palvelupisteen kautta, ei kotoa. Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.

Tilattujen tuotteiden määrä ei vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Tästä johtuen, jos tilauksen tuotteista palautetaan vain osa, ei toimituskuluja makseta takaisin. Mikäli koko tilaus palautetaan, hyvitetään myös tilauksen toimituskulut.

Hyvityksen maksaminen

Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, saatu etu mitätöityy ja edun summa vähennetään hyvitettävästä summasta.

Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin. Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Maksusuoritus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran hyväksytystä palautuksesta varastollamme.

Palautuksen postitusohje

Jos lähetyksen mukana toimitettu palautustarra on kadonnut, voit tehdä palautuksen alla olevien ohjeiden mukaan:

  • Peitä tai yliviivaa alkuperäiset osoitetiedot. Kirjoita pakkauksen päälle verkkokauppamme palautustunnus 671137 ja palautusosoitteemme:

    S-Verkkokauppa Oy

    Keuksuontie 1, Ovi P38

    04220 VANTAA

  • Vie palautus Postiin tai Postin noutopisteeseen. 

Myymälästä ostettujen tuotteiden vaihto ja palautus

Voit vaihtaa tai palauttaa Sokos-myymälästä ostamasi käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 vuorokauden sisällä ostamisesta samaan Sokos-tavarataloon.

Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet.

Pelejä, elokuvia, CD-levyjä tai ohjelmalevykkeitä ei vaihdeta, jos sinetti ei ole ehjä. Myös kirjojen vaihdossa ja palautuksissa on rajoituksia.

Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.