Asiakaspalvelu

Usein kysyttyä

Tervetuloa verkkokaupan
asiakaspalveluun!

Usein kysyttyä

 

Mistä näen verkkokaupan tuotteen saatavuuden?>
Saanko Sokos.fi:stä löytämäni tuotteen varmasti Sokos-myymälästä?>
Miksi en saa laskulla maksettua?>
Miksi en saa tilattua haluamallani toimitustavalla?>
Missä tilaukseni viipyy? >
Miksi verkkokauppa ei toimi? >
Onko tuotteella palautus oikeutta?>
Miten palautan tuotteen?>
Tuotteeni on viallinen, mitä teen?> 
 

 

Mistä näen verkkokaupan tuotteen saatavuuden?

Verkkokaupasta pystyt tilaamaan vain sellaisia tuotteita, joita on varastossamme jäljellä. Mikäli et voi siirtää tuotetta ostoskoriin, on tuote loppunut. Tavoitat myymäläkohtaisen saatavuuden tuotekortilta. Voit vaihtaa myymälää "Oma Sokos" valikosta. Verkkopalvelusta näkee, minkä Sokoksen valikoimiin tuote kuuluu. Tuotesaldojen päivittymiseen liittyy viive, joten suosittelemme varmistamaan myymälän saatavuuden vielä puhelimitse.

 

Saanko Sokos.fi:stä löytämäni tuotteen varmasti Sokos-myymälästä?

Se on pyrkimyksemme, mutta saatavuutta ei kaikissa tilanteissa valitettavasti voida taata. Tavoitat myymäläkohtaisen saatavuuden tuotekortilta. Voit vaihtaa myymälää "Oma Sokos" valikosta. Verkkopalvelusta näkee, minkä Sokoksen valikoimiin tuote kuuluu. Tuotesaldojen päivittymiseen liittyy viive, joten on mahdollista, ettei tuotetta aina ole hyllyssä. Jos on tärkeää, että saat hankittua tuotteen juuri nyt, ole hyvä ja varmista saatavuus myymälästä esim. puhelimitse

 

Miksi en saa laskulla maksettua?

Lasku tai osamaksu on mahdollinen vain Asiakasomistajille 0,01-2000€ ostoissa. Laskulla maksamista varten asiakkaan on rekisteröidyttävä verkkokauppaan ja tunnistauduttava Asiakasomistajaksi  TUPAS-tunnistuspalvelun kautta. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt vakituisesti Suomessa asuva henkilö.  Huomioitavaa on, että henkilötiedoissa tulee ilmoittaa oma vakituinen kotiosoite.

 

Miksi en saa tilattua haluamallani toimitustavalla?

Toimitustavoilla on rajoituksia, jotka määräytyvät pakkauksen koon sekä painon perusteella. Tarkat tuotetiedot löydät tuotteen ominaisuudet–välilehdeltä. Tuotteen myyntipakkaus voi olla huomattavasti itse tuotetta suurempi. Verkkokauppa sulkee automaattisesti toimitustavoista pois noutopisteet, joihin toimitusta  ei koon puolesta ole mahdollista luovuttaa.

 

Missä tilaukseni viipyy?

Toimitusaika on tavallisesti 1-4 arkipäivää. Pakettitoimituksista lähetetään asiakkaalle seurantatunnus, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestitse tai sähköpostilla. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun.

 

Miksi verkkokauppa ei toimi?

Tietokoneella on oltava evästeet sallittuja sekä Java-script päivitetty uusimpaan versioon. Suosittelemme käyttämään viimeisimpiä versioita selaimista: Firefox, Chrome ja IE. Virhetilanteessa selaimen vaihto tai välimuistin tyhjentäminen saattaa toimia ratkaisuna.

 

Onko tuotteella palautus oikeutta?

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta tilaamasi myyntikuntoinen tuote palautusohjeiden mukaisesti, jolloin saat hyvityksen tuotteen arvosta. Tee verkkokaupassa uusi tilaus haluamastasi tuotteesta.

Sokos-myymälästä ostetun käyttämättömän ja myyntikelpoisen, tuotteen voi palauttaa 14 vrk:n sisällä ostamisesta samaiseen myymälään, josta tuote on ostettu. Huomaathan, että tuotepakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida palauttaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet. Sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta sinetin avaamisen jälkeen. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

 

Miten palautan tuotteen?

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään ja Postiin. Voit palauttaa paketin myös samaan pakettiautomaattiiin, josta olet paketin noutanut. Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Täytä paketin mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se palautukseen mukaan. Pakkaa palautus huolellisesti. Kirjoita paketin päälle Sokos verkkokauppa / ASIAKASPALAUTUS. Muita merkintöjä ei tarvita. Posti ohjaa paketin verkkokaupan varastolle.

Normaalihintaisen käyttämättömän ja myyntikelpoisen, Sokos-myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa 14 vrk:n sisällä ostamisesta samaiseen myymälään, josta tuote on ostettu. Huomaathan, että myös pakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida palauttaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet. Sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta sinetin avaamisen jälkeen. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

 

Tuotteeni on viallinen, mitä teen?

Verkkokaupasta tilatut tuotteet: Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa, pyrimme valmistajan ehtojen mukaisesti joko vaihtamaan tuotteen uuteen tai korjaamaan virheen. Palauta tuote verkkokaupalle ja kirjoita palautusilmoitukseen kuvaus tuotteen viasta.

Myymälästä ostetut tuotteet: Tuotteiden takuu- ja huoltoasioissa ota yhteyttä sen Sokos myymälään, josta olet ostanut tuotteen. Ole hyvä ja ota tuotteen takuukuitti mukaan.

 

Sivun alkuun