Asiakaspalvelu

Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Mistä näen verkkokaupan tuotteen saatavuuden?>
Saanko Sokos.fi:stä löytämäni tuotteen varmasti Sokos-myymälästä?>
Miksi en saa laskulla maksettua?>
Miksi en saa tilattua haluamallani toimitustavalla?>
Missä tilaukseni viipyy? >
Miksi verkkokauppa ei toimi? >
Onko tuotteella palautus oikeutta?>
Miten palautan tuotteen?>
Tuotteeni on viallinen, mitä teen?> 
 

 

Mistä näen verkkokaupan tuotteen saatavuuden?

Verkkokaupasta pystyt tilaamaan vain sellaisia tuotteita, joita on varastossamme jäljellä. Mikäli et voi siirtää tuotetta ostoskoriin, on tuote loppunut. Myymäläkohtaisen saatavuuden löydät tuotekortilta. Verkkopalvelusta näkee, minkä Sokoksen valikoimiin tuote kuuluu. Tuotesaldojen päivittymiseen liittyy viive, joten suosittelemme varmistamaan myymälän saatavuuden vielä puhelimitse. Myymälöiden yhteystiedot löydät täältä >>

 

Saanko Sokos.fi:stä löytämäni tuotteen varmasti Sokos-myymälästä?

Verkkokauppamme valikoima on osin laajempi kuin myymälävalikoima. Löydät myymäläkohtaisen saatavuuden tuotekortilta. Verkkopalvelusta näkee, minkä Sokoksen valikoimiin tuote kuuluu. Tuotesaldojen päivittymiseen liittyy viive, joten on mahdollista, ettei tuotetta aina ole hyllyssä. joten Suosittelemme varmistamaan myymälän saatavuuden vielä puhelimitse. Myymälöiden yhteystiedot löydät täältä >>

 

Miksi en saa laskulla maksettua?

Lasku tai osamaksu on mahdollinen vain Asiakasomistajille 0,01-5000 € ostoissa. Laskulla maksamista varten asiakkaan on rekisteröidyttävä verkkokauppaan ja tunnistauduttava Asiakasomistajaksi TUPAS-tunnistuspalvelun kautta. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt vakituisesti Suomessa asuva henkilö. Huomioitavaa on, että henkilötiedoissa tulee ilmoittaa oma vakituinen kotiosoite. Lasku- ja osamaksupalvelun tarjoaa Collector Bank Ab.  


Missä tilaukseni viipyy?

Toimitusaika on tavallisesti 1-6 arkipäivää. Kampanjoiden aikana toimituksissa voi olla viivettä. Pakettitoimituksista lähetetään asiakkaalle seurantatunnus, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata. Jos pakettisi on jakaantunut useampaan lähetykseen, saat jokaisesta paketista oman seurantatunnuksen, kun tilaustasi toimitetaan. Huomioithan, että seurantatietojen päivittyminen voi kestää n. 24-48 tuntia. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestitse tai sähköpostilla.

En voi seurata tilaukseni kulkua. Milloin saan tilaukseni?

Tilauksen ajantasaiset tiedot eivät toistaiseksi päivity asiakkaan omiin tietoihin mutta kehitämme parhaillaan uutta Tilauksen seuranta -palvelua ja toivomme saavamme paremmat seurantatiedot käyttöösi pian. Tällä hetkellä voit seurata tilauksesi kulkua OmaPosti-palvelulla: oma.posti.fi tai OmaPosti-sovelluksella. Tilausten normaali toimitusaika on 1–6 arkipäivää, mutta kampanjoiden aikana toimituksissa voi olla viivettä. 

Miksi verkkokauppa ei toimi?

Tietokoneella on oltava evästeet sallittuja sekä Java-script päivitetty uusimpaan versioon. Suosittelemme käyttämään viimeisimpiä versioita selaimista: Firefox, Chrome, Edge ja Safari. Internet Explorer selaimen käyttöä ei suositella. Virhetilanteessa selaimen vaihto tai välimuistin tyhjentäminen saattaa toimia ratkaisuna. 

 

Onko tuotteella palautus oikeutta?

 

Mikäli haluat vaihtaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteen, palauta tilaamasi myyntikuntoinen tuote palautusohjeiden mukaisesti, jolloin saat hyvityksen tuotteen arvosta. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta sinetin avaamisen jälkeen. Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus verkkokaupassa. Verkkokaupan tarkemmat palautusohjeet löydät täältä. 

Sokos-tavaratalosta tai Emotion-myymälästä ostetun käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen voi palauttaa 14 vuorokauden sisällä ostamisesta samaan myymälään, josta tuote on ostettu. Huomaathan, että tuotepakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida palauttaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet. Sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta sinetin avaamisen jälkeen. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.  

Miten palautan tuotteen?

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään ja Postiin. Voit palauttaa paketin myös samaan pakettiautomaattiiin, josta olet paketin noutanut. Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Täytä paketin mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se palautukseen mukaan. Pakkaa palautus huolellisesti. Verkkokaupan tarkemmat palautusohjeet löydät täältä.

Normaalihintaisen käyttämättömän ja myyntikelpoisen Sokos-tavaratalosta tai Emotion-myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa 14 vuorokauden sisällä ostamisesta samaiseen myymälään, josta tuote on ostettu.

Normaalihintaisen käyttämättömän ja myyntikelpoisen, Sokos-myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa 14 vrk:n sisällä ostamisesta samaiseen myymälään, josta tuote on ostettu. Huomaathan, että myös pakkauksen on oltava ehjä ja myyntikelpoinen. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida palauttaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet. Sinetöidyillä tuotteilla ei myöskään ole palautusoikeutta sinetin avaamisen jälkeen. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

 

Tuotteeni on viallinen, mitä teen?

Verkkokaupasta tilatut tuotteet: Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa, pyrimme valmistajan ehtojen mukaisesti joko vaihtamaan tuotteen uuteen tai korjaamaan virheen. Palauta tuote verkkokaupalle ja kirjoita palautusilmoitukseen kuvaus tuotteen viasta. Verkkokauppaostoissa tilausvahvistus toimii takuukuittina.

 Myymälästä ostetut tuotteet: Tuotteiden takuu- ja huoltoasioissa ota yhteyttä siihen Sokos-tavarataloon tai Emotion-myymälään, josta olet ostanut tuotteen.. Ole hyvä ja ota tuotteen takuukuitti mukaan.

Miksi tilaukseni ohjautuu eri paikkaan kuin minkä valitsin tilaukselle? 

Jos valitset verkkokaupassa toimituspaikaksi noutopisteen (pakettiautomaatin tai palvelupisteen), mistä haluat pakettisi noutaa, pakettisi ohjataan sinne. Tämä verkkokauppatilauksen ”routing service code” ohittaa OmaPostissa mahdollisesti asetetun oman noutopisteen. Mikäli valitsemasi noutopiste on pakettiautomaatti, ja se on täynnä tilauksesi saapuessa, tilaus ohjataan samalla postinumeroalueella lähinnä olevaan vapaaseen noutopisteeseen. 

Yksityinen pakettiautomaatti 

Jos taloyhtiössäsi on Postin yksityinen pakettiautomaatti, voit valita toimituksen myös tänne valitsemalla noutopisteen verkkokaupan noutopiste-valikosta tai käyttämällä OmaPosti-palvelua. Taloyhtiön pakettiautomaatit ovat vain kyseisessä osoitteessa asuvien käytössä. Jos valitsemasi noutopiste on täynnä tilauksesi saapuessa, tilaus ohjataan samalla postinumeroalueella lähinnä olevaan vapaaseen noutopisteeseen. 

Miten saan Bonuksen tilaukselleni? 

Bonuksen saaminen edellyttää kirjautumista verkkokauppaan. Bonuksia ei voida lisätä tilaukselle jälkikäteen, mikäli tilaus on tehty kirjautumatta.  

Rekisteröidy verkkokaupan asiakkaaksi ja tunnistaudu asiakasomistajaksi verkkopankkitunnuksilla. Näin omistajatietosi liitetään osaksi verkkokaupan tunnustasi. Kun teet tilauksen kirjautuneena käyttäjänä, saat tuotteita omistajan etuhintaan sekä kerrytät Bonusta ja, maksutavasta riippuen, myös maksutapaetua verkkokauppaostoksistasi.