Asiakaspalvelu

Toimitustavat

Kampanjatoimituksissa on viivettä, mutta teemme kovasti töitä, että saamme tilauksesi toimitukseen mahdollisimman pian. Kun tilauksesi on pakattu, saat sähköpostiisi lähetystunnuksen, jolla voit seurata toimituksen etenemistä.

 


 

HUOM! Muutoksia Postin palveluihin Koronaviruksen takia

Postin automaattien pidennetty noutoaika: Kaikkien Postin palvelupisteistä (postit, automaatit) noudettavien lähetysten eli kirjeiden ja pakettien säilytysaikaa on pidennetty 21 päivään, jotta asiakkaille jää enemmän aikaa lähetysten noutamiseen. Muutos on voimassa valmiuslain päättymiseen, ja se vaikuttaa 23.3. jälkeen noutopisteisiin toimitettuihin lähetyksiin, ei jo Postille toimitettuihin ja noudettavissa oleviin lähetyksiin. Postinsaajat saavat tilauksestaan saapumisilmoituksen, jossa on maininta säilytysajan pituudesta

Perille toimitettavat, kuitattavat ja seurattavat lähetykset: Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Palvelupisteet: Postin palvelu- ja noutopisteiden työntekijät eivät ota omiin käsiinsä asiakkaan henkilökohtaisia tavaroita, kuten henkilöllisyystodistusta tai matkapuhelinta, kun he noutavat lähetyksiä.

Postin koko tiedote luettavissa: https://www.posti.fi/business-news/tiedotteet/2020/20200228_posti_varautunut_koronavirus.html


 

Normaalit toimitushinnat

Paketti Postin pakettiautomaatiin 0 euroa yli 50 € ostosten.

Paketti Postin pakettiautomaattiin 4,95 €

Yli 50 € ostosten toimitus veloituksetta pakettiautomaattiin. Maksimikoko 60 cm x 36 cm x 60 cm, maksimipaino 35 kg. Mikäli pakettiautomaatti on täynnä, Postilla on oikeus ohjata paketti automaattia lähimpänä olevaan postitoimipaikkaan noudettavaksi. Käytäntö pätee myös paketin koon ylittäessä automaatin mitat.

Paketti Postiin 6,90 €

Alle 35 kg painoiset paketit voidaan toimittaa noudettavaksi postitoimipaikasta.

Paketti kotiin 9,90 €

Alle 35 kg painoiset paketit. Toimitus ulko-oven välittömään läheisyyteen.

Nouto myymälästä 4,95 €

Koskee alle 50 € arvoista verkkokauppaostosta. Yli 50 € ostosten toimitus veloituksetta myymälään. Paketin maksimikoko 80 cm x 180 cm x 80 cm, maksimipaino 35 kg. Myymälänouto ei ole aina mahdollinen isoille tuotteille. Huomioithan, että kaikki myymälät eivät ole osa noutoverkostoa. 



 


Verkkokaupan pakettien kuljetuksista vastaa Posti Oyj. Toimitusaika on tavallisesti 2–4 arkipäivää. Toimitusaika voi kuitenkin vaihdella tuotekohtaisesti ja kampanjoiden aikana toimitusajassa voi olla viivettä. Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupassa tuotekortilta. Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan tilaajalla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

Toimitusosoitteen tulee olla Suomessa. Huom. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle eikä ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteensa. Esimerkiksi tilatessaan tuotteen lahjaksi tilaajan on tilausta tehdessä annettava myös vastaanottajan toimitusosoite, sähköpostiosoite sekä matkapuhelinnumero, jotta vastaanottaja saa ilmoituksen lähetyksestä.

Voit valita tilauksellesi sinulle sopivan toimitustavan. Huomioithan kuitenkin, että 35 kg tai sitä painavammat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetus on mahdollista vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys. Tuotteen mitat voi tarkistaa tuotekortilta Ominaisuudet–välilehdeltä. Mikäli tilaat useampia tuotteita yhdellä tilauksella, paketin koko määrittää toimitustavan.

Tilausmuutokset

Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu. Maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi eteenpäin käsiteltäväksi. Toimitusprosessin nopeuden takia tilausta ei pystytä muuttamaan jälkikäteen.

Saapumisilmoitus

Tilauksen vastaanottaja saa saapumisilmoituksen joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai postitse, kun paketti on saapunut postin toimipaikkaan. Pakettitoimituksen etenemistä voi seurata postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla OmaPosti-palvelussa osoitteessa oma.posti.fi. Seurantakoodi lähetetään asiakkaalle sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt varastolta.

Myymälästä noudettavaksi tilatuista paketeista ilmoitetaan aina tekstiviestillä.

Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä seitsemän arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun. Tarkista tilausvahvistuksesta, että olet ilmoittanut vastaanottajatiedot oikein.

Valtakirja

Voit tarvittaessa valtuuttaa toisen henkilön noutamaan pakettisi myymälästä Sokos verkkokaupan valtakirjalla. Löydät valtakirjan  linkistä.  Täytä valtakirja huolellisesti ja pyydä valtuutettua henkilöä luovuttamaan valtakirja myymälään tilauksen noudon yhteydessä. Valtuutettua henkilöä pyydetään esittämään myös henkilöllisyystodistus.

Toimitusvirhe

Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote tai tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme sinulle tilaukseltasi puuttuneen tuotteen, mikäli mahdollista. Jos tuote on loppunut verkkokaupan varastolta, hyvitämme tuotteen sinulle takaisin tilauksesi maksutavan mukaan. Tilaajalahjoja ei toimiteta tai hyvitetä jälkikäteen. 


Sivun alkuun
Ohjeet
Ota yhteyttä

Ota yhteyttä