Verkkokauppa

Tilaus- ja toimitusehdot

 

3+1 PÄIVÄÄ -kampanjan aikana ilmainen toimitus Postin pakettiautomaatteihin ja toimipisteisiin! Ilmainen toimitus voimassa 23.–27.9.2020.

 

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan (”SOK”) ylläpitämien Prisma.fi:n, Sokos.fi:n ja Kodinterra.fi:n (myöhemmin yhdessä ”Verkkopalvelut”) käyttö edellyttää, että käyttäjä noudattaa näitä Verkkopalveluiden käyttöehtoja (jäljempänä ”Käyttöehdot”).

S-Ryhmällä (”S-Ryhmä”) tarkoitetaan Suomen Osuuskauppojen Keskuskuntaa ja sen tytäryhtiöitä, ja SOK:n jäseniksi kuuluvia osuuskauppoja ja niiden tytäryhtiöitä.

Verkkopalveluissa Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti.

SOK toimii Verkkopalveluiden palveluntarjoajana. Mikäli käyttäjä tilaa tuotteita tai palveluita Verkkopalveluista, käyttäjä on sopimussuhteessa erillisten myyntiehtojen mukaan ilmoitettuun S-Ryhmään kuuluvaan osuuskauppaan. Kuitissa ja myyntitapahtumassa ilmoitettu S-Ryhmään kuuluva Osuuskauppa vastaa kaikista tuotteista ja palveluista. SOK ei vastaa Verkkopalveluiden kautta toimitettavista palveluista tai tuotteista, vaan SOK vastaa Verkkopalveluiden alustasta.

 

Saatavuus ja toimitusaika

Verkkokaupassa ostokoriin siirrettävissä oleva tuote on varastossa. Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tuotekortilla. Toimitusaika on tavallisesti noin 2-10 arkipäivää. Huom! kampanjat sekä yleiset juhlapäivät voivat vaikuttaa toimitusaikaan. Tuotteen saldotiedon päivittymisessä saattaa esiintyä lyhyt viive. Jos tuotetta ei ole jäljellä ja tuotetiedot ovat vielä näkyvissä verkkokaupassa, verkkokauppa ilmoittaa tuotteen loppumisesta erillisellä ilmoituksella.

Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Verkkokaupan ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilaukselle ennen kuin asiakas on maksanut ne. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Toimituksen viivästyessä yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.

 

Tuotteen toimittaminen

Toimitamme tuotteita useammasta varastosta ja tästä syystä tilaus voi jakaantua useampaan lähetykseen. Jokaisesta paketista lähetetään saapumisilmoitus erikseen, kun paketti on noudettavissa.

Tilaukset toimittaa Posti Oyj. Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Verkkokauppa ei toimita Ahvenanmaalle pl. Postin Smartpost verkostosta löytyvät lokerikot. Mikäli asiakas valitsee toimituksen Ahvenanmaalla sijaitsevaan lokerikkoon, vastaa asiakas mahdollisista tilaukseen kohdistuvista tullin maksuista ja käsittelykuluista. Sokos.fi ei selvitä asiakkaalle tullimaksun ja käsittelykulujen suuruutta. Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi muun kuin oman osoitteensa. Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein.

Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Toimitustapa valitaan ostoskorisivulla.

1. Toimipaikkanouto:  Voit noutaa verkkokaupasta tekemäsi ostokset Sokos-tavarataloista tai Emotion-myymälöistä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen.
Noutomahdollisuutta tarjoavat jo useat myymälät ja jatkossa pyrimme laajentamaan palvelun kaikkiin Sokos- ja Emotion-toimipaikkoihin. Toimitusaika noutopisteisiin on 6-10 arkipäivää. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi tai allekirjoita valtakirja jos joku muu noutaa paketin puolestasi. Haluamme näin varmistua siitä, että ostokset päätyvät varmasti oikealle vastaanottajalle.
Toimipaikka säilyttää pakettia 7 vuorokautta, tämän jälkeen noutomaton lähetys palautetaan lähettäjälle.

2. Postipaketti: Postipaketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postin toimipaikkaan. Toimituksesta lähetetään tilaajalle seurantatunnus sekä ilmoitus sähköpostitse, tekstiviestitse tai pakettikorttina. Posti säilyttää lähetyksiä 7 vuorokautta, tämän jälkeen noutomaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Postin sivuilta löytyvät Postin toimipisteet ja niiden aukioloajat. Postin palvelunumero yksityisille on 0200 71000 (puhelun hinta pvm/mpm).

3. Kotiinkuljetus: Tilaus voidaan toimittaa myös perille asti asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen (kotiinkuljetus). Kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Kotiinkuljetuksen yhteydessä tilauksen tiedoissa tulee ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero, johon posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Kotiinkuljetus toimii arkisin, suurimmissa kaupungeissa jakelu myös iltaisin kl 21 asti.

4.Postin pakettiautomaatti: Tilaus toimitetaan Postin pakettiautomaattiin, josta se on noudettavissa, kun saapumisilmoitus on toimitettu vastaanottajalle. Huomioithan, että saapumisilmoitus lähetetään ainoastaan tekstiviestillä, joten tarkistathan puhelinnumerosi. Toimituksen maksimipaino 35 kg ja enimmäismitat 60x60x35 cm. HUOM! Automaattitoimitukset tulee noutaa seitsemän (7) päivän kuluessa! Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Mikäli pakettiautomaatin kaikki lokerot ovat toimitushetkellä täynnä, paketti ohjautuu valitun noutopisteen postinumeroalueella seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa (pakettiautomaatti tai Postin toimipiste).

Toimituskulut

Tuotteen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen.

Toimituskulut ovat toimitustavan mukaan normaalisti:

  • Myymälänouto Sokos ja Emotion 4,95 € (yli 50 € ostosten toimitus veloituksetta myymälään)
  • Nouto Postin pakettiautomaatista: 4,95 € (yli 50 € ostosten toimitus veloituksetta Postin pakettiautomaattiin)
  • Paketti Postiin: 6,90 € (yli 50 € ostosten toimitus veloituksetta Postin noutopisteeseen)
  • Kotiinkuljetus: 9,90 €

Myös toimituskuluista voi saada Bonusta ja maksutapaetua. Ks. Tilaaminen

Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan toimitustavasta riippumatta.

 

Tilaaminen

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulu ilmoitetaan verkkokaupan ostoskorissa. Tilaukselle maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Jos tuote loppuu ennen kuin asiakas on maksanut tilauksen, tuote poistuu asiakkaan ostoskorista. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää.

Onnistunut tilaus kuitataan tilausvahvistuksella, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus toimii takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu. Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistuksesta voi myös myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi, eikä tilausta voi enää muuttaa.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Bonus ja maksutapaetu

Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa Bonusta (1 - 5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista) asiakkaalle, jolla on S-Etukortti. Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla. Bonuksen ja maksutapaedun maksamista varten asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja. Asiakasomistajan tunnistamispalvelussa asiakas hyväksyy Bonuksen ja maksutapaedun maksamista edellyttävien tietojen välittämisen verkkokauppaan.

Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden Bonusostokertymään. Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

 

Maksaminen

Verkkokaupassa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista. Tilaus tulee maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18-vuoden ikää. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia sekä POP-pankki. Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy S-Verkkokauppa.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksettaessa asiakas ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Ks. lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.

 

S-verkkokauppatili eli Lasku- ja osamaksukauppa

Sokos verkkokauppa tarjoaa yhteistyössä Collector Bank Ab:n kanssa mahdollisuuden asiakasomistajille maksaa tilauksen laskulla tai osamaksulla. Laskulla maksettaessa saat jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa! Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin. Pienin maksettava summa on merkitty laskuun.

S-verkkokauppatilin käyttöä varten asiakkaan tulee tunnistautua asiakasomistajaksi. Collector tekee myös luottotietojentarkistuksen ennen kuin oikeus maksaa laskulla tai osamaksuina myönnetään. Luottotietojen tarkistus tehdään tilauksen yhteydessä. Laskulla tai osamaksulla maksutavalla verkkokaupasta tilattaessa asiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt ja vakituisesti suomessa asuva.

Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä. Osamaksukauppaa varten asiakkaan tulee tunnistautua asiakasomistajaksi. Lasku tai osamaksu on mahdollinen enimmillään 5000 € ostoissa.

Laskun voi maksaa joko kertasuorituksena, tai Collectorin kanssa voi sopia tililuottoa koskevan sopimuksen.