Verkkokauppa

Tilaus- ja toimitusehdot

Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan (”SOK”) ylläpitämien Prisma.fi:n, Sokos.fi:n ja Kodinterra.fi:n (myöhemmin yhdessä ”Verkkopalvelut”) käyttö edellyttää, että käyttäjä noudattaa näitä Verkkopalveluiden käyttöehtoja (jäljempänä ”Käyttöehdot”).

S-Ryhmällä (”S-Ryhmä”) tarkoitetaan Suomen Osuuskauppojen Keskuskuntaa ja sen tytäryhtiöitä, ja SOK:n jäseniksi kuuluvia osuuskauppoja ja niiden tytäryhtiöitä.

Verkkopalveluissa Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön ja S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti.

SOK toimii Verkkopalveluiden palveluntarjoajana. Mikäli käyttäjä tilaa tuotteita tai palveluita Verkkopalveluista, käyttäjä on sopimussuhteessa erillisten myyntiehtojen mukaan ilmoitettuun S-Ryhmään kuuluvaan osuuskauppaan. Kuitissa ja myyntitapahtumassa ilmoitettu S-Ryhmään kuuluva Osuuskauppa vastaa kaikista tuotteista ja palveluista. SOK ei vastaa Verkkopalveluiden kautta toimitettavista palveluista tai tuotteista, vaan SOK vastaa Verkkopalveluiden alustasta.


Saatavuus ja toimitusaika

Verkkokaupassa ostokoriin siirrettävissä oleva tuote on varastossa. Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tuotekortilla. Toimitusaika on tavallisesti noin 6-10 arkipäivää. Huom! kampanjat sekä yleiset juhlapäivät voivat vaikuttaa toimitusaikaan. Tuotteen saldotiedon päivittymisessä saattaa esiintyä lyhyt viive. Jos tuotetta ei ole jäljellä ja tuotetiedot ovat vielä näkyvissä verkkokaupassa, verkkokauppa ilmoittaa tuotteen loppumisesta erillisellä ilmoituksella.

Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Verkkokaupan ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilaukselle ennen kuin asiakas on maksanut ne. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Toimituksen viivästyessä yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.

Tuotteen toimittaminen

Toimitamme tuotteita useammasta varastosta ja tästä syystä tilaus voi jakaantua useampaan lähetykseen. Jokaisesta paketista lähetetään saapumisilmoitus erikseen, kun paketti on noudettavissa.

Tilaukset toimittaa Posti Oyj. Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Verkkokauppa ei toimita Ahvenanmaalle pl. Postin Smartpost verkostosta löytyvät lokerikot. Mikäli asiakas valitsee toimituksen Ahvenanmaalla sijaitsevaan lokerikkoon, vastaa asiakas mahdollisista tilaukseen kohdistuvista tullin maksuista ja käsittelykuluista. Sokos.fi ei selvitä asiakkaalle tullimaksun ja käsittelykulujen suuruutta. Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi muun kuin oman osoitteensa. Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein.

Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Toimitustapa valitaan ostoskorisivulla.

1. Toimipaikkanouto: 
Voit noutaa verkkokaupasta tekemäsi ostokset Sokos-tavarataloista tai Emotion-myymälöistä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen.
Noutomahdollisuutta tarjoavat jo useat myymälät ja jatkossa pyrimme laajentamaan palvelun kaikkiin Sokos- ja Emotion-toimipaikkoihin. Toimitusaika noutopisteisiin on 6-10 arkipäivää. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi tai allekirjoita valtakirja jos joku muu noutaa paketin puolestasi. Haluamme näin varmistua siitä, että ostokset päätyvät varmasti oikealle vastaanottajalle.
Toimipaikka säilyttää pakettia 7 vuorokautta, tämän jälkeen noutomaton lähetys palautetaan lähettäjälle.

2. Postipaketti: