Asiakaspalvelu

Reklamaatio

Reklamaatio myymälästä ostetusta tuotteesta

Pyydämme teitä palauttamaan tuotteen myymälään, josta se on ostettu tai, jos se on hankalaa, lähimpään Sokokseen. Reklamaatiot hoidetaan Sokoksen infossa.Kuitti helpottaa asian käsittelyä, joten se kannattaa ottaa mukaan. Myymälä käsittelee reklamaation ja hoitaa asian eteenpäin.

Reklamaatio verkkokaupasta ostetusta tuotteesta

Tuotteiden virheet korjataan toimittajakohtaisten ehtojen mukaisesti. Asiakkaan tulee tarkistaa verkkokaupan lähetys (tilattujen tuotteiden kunto) välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta.

Virheellinen tuote tai toimitus tulee palauttaa samalla tavalla kuin muut palautukset. Tarkempi vikakuvaus kirjataan palautuslähetteelle.

Voit kieltäytyä vastaanottamasta tuotteen, mikäli tuotteen vaurioituminen on selvästi näkyvissä (esim. tuotteen pakkaus on vaurioitunut). Täytä Postin vahinkoilmoituslomake Postin virkailijan kanssa.

Mikäli olet jo vastaanottanut tuotteen ja huomaat, että tuote on vaurioitunut, ota yhteys asiakaspalveluumme ja kuvaile vahinkoa. Ota valokuvia vahingoittuneesta tuotteesta ja lähetä kuvat osoitteeseen:
asiakaspalvelu.sokos.verkkokauppa@sok.fi. Ilmoita sähköpostiviestissä tilausnumero ja havaitsemastasi vaurion tiedot.

Ohjeet riidanratkaisutilanteeseen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi hakea ratkaisua verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitaan myös ODR-foorumin kautta, http://ec.europa.eu/odr . Asian käsittelyssä tarvitaan Sokos verkkokaupan sähköpostiosoitetta:  asiakaspalvelu.sokos.verkkokauppa@sok.fi

ODR-foorum on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jonne on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. ODR-foorum on perustettu ensisijaisesti toisessa EU-maassa sijaitsevan verkkokaupan kanssa syntyvien riitatilanteiden ratkaisemista varten.

Suomalaisen kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi, jos suomalaisen verkkokaupan kanssa on syntynyt riitatilanne, josta myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon.


Sivun alkuun