Asiakaspalvelu

Palauttaminen

Myymälästä ostetun tuotteen palautus tai vaihto

Asiakas voi halutessaan vaihtaa tai palauttaa Sokoksesta ostamansa, normaalihintaisen käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 vrk:n sisällä ostamisesta samaiseen Sokos tavarataloon. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja hygieniatuotteet. Pelejä, elokuvia, CD-levyjä tai ohjelmalevykkeitä ei vaihdeta, jos sinetti ei ole ehjä. Myös kirjojen vaihdossa ja palautuksissa on rajoituksia. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

Sokos verkkokaupasta ostetun tuotteen palautus

PALAUTUSOHJEET- palautus on maksuton

1. Täytä paketin mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se palautuksen mukaan.

• Käytä palautukseen sopivaa syykoodia ja ilmoita tilinumerosi.
• Jos tuote on viallinen, merkitsethän virheselosteen palautusilmoitukseen.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti. Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa palautuessaan verkkokaupalle.

·         Jos olet ehtinyt heittää alkuperäisen laatikon pois, voit käyttää myös muuta vastaavaa pakkausta.

VAK -tuotteet (Spraypakkaukset, hiusvärit, kynsilakat, parfyymit, hiuslakat ym.) tulee palauttaa alkuperäisessä kuljetuspakkauksessa, jossa on valmiiksi kuljetuksen vaatima varoitusmerkintä ja osoitekortin kuljetustiedot. Mikäli Sinulla ei ole alkuperäistä kuljetuspakkausta, Voit tarvittaessa tulostaa vaaditun merkin tästä

3. Kirjoita paketin päälle Sokos verkkokauppa / ASIAKASPALAUTUS

·         Posti ohjaa paketin verkkokaupan varastolle tekstin perusteella


4. Palautuksen voi aina tehdä kaikkiin postitoimipaikkoihin

·         Verkkokaupan noutopisteestä tai Postin pakettiautomaatista noudetut paketit voidaan myös palauttaa samojen toimipisteiden kautta takaisin verkkokaupalle.

·         VAK-tuotteita ei saa palauttaa pakettiautomaattiin, vaan ne tulee lähettää postin toimipisteen kautta.

5. Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Hyvityksestä lähetään erillinen ilmoitus.


Tilauksen mukana toimitetaan palautuslähete. Jos sinulla ei ole alkuperäistä lähetettä tallella, voit tulosta palautuslomakkeen
tästä


Palautusehdot >
Etäkaupan peruuttamisoikeus >

 

Palautusehdot

Verkkokaupasta tilaamillasi tuotteilla on palautusoikeus. Asiakaspalautukset ovat maksuttomia Sokos verkkokaupassa. Sinulla on 14 vuorokautta aikaa tutustua tilaamiisi tuotteisiin ja tehdä ostopäätös.

Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ja tee uusi tilaus verkkokaupassa. Mikäli olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, palauta tuote palautusohjeiden mukaisesti. Täytä palautuksen mukana toimitettavaan lähetteeseen tuotteen vikakuvaus mahdollisimman hyvin.

Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan erillistä peruuttamisilmoitusta tilauksesta ei tarvitse tehdä peruutusoikeuden (14 vuorokautta) ollessa voimassa. Palautuksen mukana toimitetaan lähete, johon kirjataan palautuksen syy. Jos sinulla ei ole alkuperäistä tilaukseen kuuluvaa lähetettä tallella, voit käyttää verkkokaupan mallilomaketta.

Huolenpitovelvollisuus

Sokos verkkokauppa noudattaa Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus käyttämättömille tuotteille. Käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut.

Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit.

Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista. Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100% arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.

Palautuksen toimitustavat

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään, Postiin sekä Postin pakettiautomaattiin (samaan automaattiin, josta paketti on noudettu). Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautuksiin kun noudatat palautusohjeita. Älä palauta tuotteita postiennakolla. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postin toimipaikasta, ei kotoa.

Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen / tuotteet takaisin. Maksu palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin.

Toimituskulut ovat saman suuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei näin ollen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään tilauksen postikulut. Verkkokauppa pidättää oikeuden veloittaa toimituskulut kotiinkuljetetuista asiakaspalautuksista. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.



Sivun alkuun