Asiakaspalvelu

Osto-opas

Lue ohjeet verkkokaupasta ostamiseen

Verkkokaupasta ostamisessa on neljä päävaihetta:

    1. Etsi ja valitse tuotteet
    2. Siirry ostokoriin
    3. Anna toimitusehdot
    4. Maksa

Ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen tekee ostamisesta kuitenkin helpompaa ja tällöin ostoista kirjautuu myös Bonusta.

1. Tuotteet

Löydät haluamasi tuotteet joko käyttämällä verkko-kaupan hakutoimintoa, selaamalla valikoimaa osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin.

Haku-toiminnon kautta tuotetta voi etsiä tuotteen nimen tai tuotekuvauksen perusteella. Kun syötät hakukenttään kaksi kirjainta tai enemmän, hakutoiminto alkaa automaattisesti ehdottaa hakuun sopivia tuotteita. Hakutuloksia voi rajata valitsemalla tulossivun vasemmasta reunasta yhden tai useamman täsmentävän kriteerin tai hintaryhmän.

Valikoimaa voi selata hakemiston kautta osastoittain, tuoteryhmittäin tai merkeittäin. Hakemisto löytyy sivun vasemmassa laidassa ”Rajaa valikoimaa” -otsikon alla Tuotehaun tuloksen voi järjestää nimen, hinnan tai uutuuden mukaan oikeasta yläkulmasta ”Järjestä”-toiminnon avulla.


1.1. Tuotteiden valinta

Tuote valitaan ostoskoriin tuotelistauksesta klikkaamalla ostoskorin kuvaa tai tuotesivulta klikkaamalla "Lisää ostoskoriin"-nappia. Tässä tuote vasta lisätään verkkokaupan ostoskoriin, tilauksen vahvistaminen ja maksaminen tehdään myöhemmässä vaiheessa ostoskoriin siirryttäessä.


1.2. Tuotteiden vertailu

Vertailu-toiminnon avulla voi tuotteiden ominaisuuksia verrata toisiinsa. Halutut tuotteet valitaan vertailuun tuotelistauksesta aktivoimalla "Lisää tuotevertailuun"-ruutu tai tuote-sivulta "Lisää"-ruudun vieressä olevaa nuoli-valikon kautta.

Kerrallaan voi vertailla enintään viittä tuotetta. Vertailuun pääsee joko klikkaamalla tuotelistauksessa +-ikonia tai tuotesivulta valitsemalla "Lisää tuotevertailuun".


2. Ostoskori

Kun olet siirtänyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, voit ostaa tuotteet antamalla toimitustiedot ja maksamalla ostokset. Huomioithan, että ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilauksellesi ennen kuin olet maksanut ne. 

Siirry verkkokaupan ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa ostoskori-kuvaketta. Ostoskorissa näet valitsemasi tuotteet ja ostosten kokonaissumman. Voit halutessasi poistaa tuotteita korista tai lisätä niitä toivelistalle myöhemmin ostettavaksi. Jos haluat jatkaa ostoksia, pääset takaisin kauppaan klikkaamalla "Jatka ostoksia"-nappia. Jos haluat ostaa tuotteet, paina "Jatka kassalle"-nappia.


3. Toimitustiedot

Siirryttäessä ostoskorista kassalle annetaan tilauksen toimitustiedot. Jos et ole kirjautunut verkkokauppaan, voit jatkaa seuraavassa vaiheessa joko kirjautumalla, rekisteröitymällä tai voit halutessasi jatkaa ilman kirjautumista.

Rekisteröityneelle asiakkaalle toimitustiedot on täytetty valmiiksi. Halutessasi voit muuttaa toimitusosoitettasi, lisätä uuden toimitusosoitteen tai valita toimituksen myymälään.

Jos jatkat kirjautumatta, pyydetään sinua seuraavaksi syöttämään toimituksessa tarvittavat nimi- ja osoitetiedot. Voit valita toimituksen myymälään, kotiin tai postiin.

Kun olet tarkastanut, että toimitustiedot ovat oikein, jatka maksamaan valitsemalla "Jatka kassalle". Jos haluat muuttaa ostoskorin sisältöä tai jatkaa ostoksia, klikkaa "Palaa ostoskoriin".


4. Maksaminen

Voit maksaa ostoksesi joko suomalaisen pankin myöntämällä Visa (Debit ja Credit), Visa Electron tai MasterCard (Eurocard, Maestro) Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia, POP-pankki sekä Säästöpankki. Voit valita maksutavaksi myös S-Verkkokauppatili-osamaksun tai laskun.

Jos käytössäsi on alennuskoodi, syötä koodi sille varattuun kenttään ja valitse "Vahvista". Alennus aktivoituu ja se hyvitetään ostosten summasta. Tarkistathan ensin, että ostoskorissa on kaikki haluamasi tuotteet. Jos jatkat ostoksia etukoodin syöttämisen jälkeen, koodi lukkiutuu ja mitätöityy. Etukoodia ei tämän jälkeen saa enää uudelleen aktivoitua. Koodin syöttämisen jälkeen ostos on joko vietävä loppuun tai tilaukselta on poistettava koodi kentän alla olevasta linkistä.

Valitse haluamasi maksutapa luettelosta, lue ja hyväksy ostoehdot, ja paina sen jälkeen "Siirry maksamaan"-nappia. Tällöin pääset valintasi mukaan syöttämään luottokortin tiedot tai maksamaan verkkopankkisi palvelussa.


5. Tilausvahvistus

Kun maksu on hyväksytty, palaat tilausvahvistussivulle, jossa on kerrottu tilauksen tiedot sekä tilausnumero. Tilausvahvistus lähetetään automaattisesti toimitustiedoissa antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus on kuitti tilauksestasi ja se toimii myös takuukuittina.


6. Toimitukset ja niiden seuranta

Tilattujen tuotteiden toimitustapa ja toimitusaika vaihtelee tuotteittain. Toimitusaika on yleensä 1 - 3 arkipäivää. Postipakettina tai kotiinkuljetuksena toimitettavia tilauksia voi seurata Postin seurantapalvelun kautta. Seurannassa tarvittava koodi lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt varastosta. Kirjetoimitusten etenemistä ei voi seurata. Lisätietoa tilauksen seuraamisesta voit lukea seurantaohjeista.

Yksittäiset, kooltaan pienet tilaukset, kuten elokuvat, pelit ja kirjat, toimitetaan yleensä kirjeenä suoraan kotiin tai myymälään noudettavaksi. Suuremmat tilaukset ja tuotteet, kuten kodintekniikka, toimitetaan pakettina kotiin, myymälään tai postin toimipaikkaan. Tilaukselle voi syöttää myös vaihtoehtoisen toimitusosoitteen. Suurimmat tuotteet tai tilaukset, joiden paino on yli 35 kg toimitetaan vain suoraan kotiin.


7. Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysyttävää tilaamiisi tuotteisiin tai tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko palautelomakkeella tai puhelimitse 010 76 58300 (ma - pe 10-17) (puhelun hinta 0,088 € / min.)

Jos sinulla on kysyttävää lasku- tai osamaksulla maksamiseen, ota yhteyttä joko sähköpostilla s-verkkokauppa@collector.fi tai puhelimitse 020 743 49 17 (ma - pe 9 - 17).


8. Tuotteiden palauttaminen

Tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Huomaa, että palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia. Palautuksia voi tehdä kaikkiin postitoimipaikkoihin ja Sokoksen noutopisteisiin sekä SmartPostiin (palautus on tehtävä samaan automaattiin, josta toimitus noudettu).

Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten lähetyskulut. Erilliskuljetuksien osalta katso lisätietoja palautusehdoista. Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Hyvitys tehdään tilauksen maksutavan mukaisesti ja siitä lähetään asiakkaalle erillinen ilmoitus.

- Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat, kuten käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.
- Täytä tilauksen lähetteen palautusilmoitus ja liitä se pakettiin.
- Jos maksoit ostoksen verkkopankkimaksuna, anna myös tilinumerosi.
- Suojaa palautetut tuotteet hyvin, käytä vastaavaa pakettia, jossa tuote toimitettiin ja sulje paketti huolellisesti.
- Kirjoita paketin päälle osoitteeksi "ASIAKASPALAUTUS SOKOS VERKKOKAUPPA"
- Vie palautus Postin toimipaikkaan tai Sokos verkkokaupan noutopisteeseen ja pyydä kuitti palautuksesta, tai tee palautus Postin pakettiautomaattiin (samaan automaattiin, josta toimitus on noudettu).  Säilytä kuitti vähintään 3 kk ajan.

Lisätietoja palauttamisesta voit lukea täältä.

Mukavia ostoshetkiä!

Sivun alkuun